Tony’s Chocolonely heeft recent met de campagne “Sweet Solution” vier lookalike chocoladerepen op de markt gebracht om aandacht te vragen voor moderne slavernij en illegale kinderarbeid in de chocolade-industrie. De ontwerpen van de wikkels verwijzen naar bekende chocolademerken als Twix, Toblerone, KitKat en Ferrero Rocher. Deze repen zijn tijdelijk te koop.

Hoe zit dit juridisch? Mogen deze repen wel worden aangeboden? Of maakt Tony’s inbreuk op de IE-rechten van de chocolade concerns? Luister nu naar de mening van onze vaste IE-columnist Remco Klöters, partner & advocaat bij Van Kaam advocaten.

Voor de genoemde brief van Tony’s Chocolonely aan de chocolade-industrie over deze actie klik: HIER.


Disclaimer: AboutLaw en sprekers doen altijd hun uiterste best om een zo volledig, actueel en juist mogelijk beeld te geven van het recht. Toch kan het voorkomen dat de informatie op de website en in de podcast niet volledig of correct (meer) is. AboutLaw podcast is bedoeld voor juristen en het is aan hen om zelf de volledigheid, actualiteit en juistheid van de aangeboden informatie te verifiëren.

Foto/bron: tonyschocolonely.com